Årskurs 1
GRUPPDYNAMIK, ATT BÖRJA GYMNASIET

På Donnergymnasiet har vi länge arbetat med det vi kallar för mentorskap. Mentorskapet innebär att vi erbjuder alla våra elever stöd i form av en trygg vuxen som man kan vända sig till med alla möjliga tankar och frågor, utan att behöva känna sig bedömd. Mentorskapet innebär även tid för studiecoachning och utrymme att gemensamt i klassen lyfta ämnen som berör livet både i och utanför gymnasiet. Detta är en viktig förutsättning för att vi ska kunna skapa den öppna, varma och trygga miljö vi strävar efter att upprätthålla på skolan.
”Lärarna är det bästa! Man känner sig sedd och hörd tack vare dem. Utan deras stöttning och uppmärksamhet hade saker sett mycket annorlunda ut idag. Vi har också det veckovisa mentorskapet, där elever och lärare har en öppen dialog om olika ämnen och aktiviteter.”
– Azra Bogdanić
GRUPPDYNAMIK, ATT BÖRJA GYMNASIET
IDENTITET, PERSONLIG HÅLLBARHET
FRAMTIDSFOKUS
En dag i veckan är lektionsfri för att eleverna ska kunna planera sina studier själva, oavsett plats. Skolan är öppen för stöd, och dagen tränar elevernas självdisciplin och planeringsförmåga inför vidare studier, samtidigt som den underlättar för långpendlare att studera hemifrån.
Passa på och besök vår skolan under ett öppet hus för att få en bättre uppfattning Donnerstrukturen. Under ett öppet hus får du se dig omkring i skolan och träffa elever och lärare.