Donnergymnasiet vann pris för: Årets UF-skola Donnergymnasiet, Årets UF-lärare Fredrik Björnander, Årets Ekologiska Hållbarhet Gralg UF, Årets vara Minerva UF och Årets Innovation Gralg UF. De kammade också hem en del andra- och tredjeplatser. Andra plats: Årets vara Rebar UF, Årets marknadsföring Minerva UF och Årets UF-företag Gralg UF. Tredjeplats: Årets marknadsföring Plant Kit UF, Årets reklamfilm Minerva UF och Årets Säljare Lisa Olsson från Minerva UF.

Fredrik Björnander (Årets UF-lärare) beskriver vinsten som en bekräftelse för allt hårt arbete som lagts ner av alla på Donnergymnasiet.
– Att få läsa och se alla fina nomineringar från eleverna gör verkligen att jag blir stolt över allt arbete. Att få vinna det priset i en så stor organisation i en hel region är verkligen en ära som jag bär med mig, säger Fredrik Björnander.

Hur går tävlingarna till?
Varje år anordnar Ung företagsamhet en del tävlingar som alla UF-företag kan delta i. Det delas också ut priser till skolor och lärare som presterat extra bra. Varje tävling har en tävlingsvärd och en jurygrupp som består av personer från näringslivet. Alla vinster presenteras för respektive regionens UF-mässa.

Motiveringen till Årets UF-skola löd:
"Årets UF-skola har imponerat på juryn med sin strategiska höjd i entreprenörskapsarbetet. UF är på ett tydligt sätt integrerat i alla ämnen och det bästa enligt eleverna är det stora engagemanget och att det börjar redan i årskurs ett. En vision är satt, uppdaterad och finns på pränt ända till 2030. En härlig tilltro till den egna förmågan men med ett stadigt stöd i att både gasa och bromsa vid behov. Juryns vinnare är en liten och familjär skola i en stor kommun. Skolan som vill skapa doers! Årets UF-skola är Donnergymnasiet!”
- Föreningen Ung Företagsamhet.

Motiveringen till Årets UF-lärare löd:
“Årets lärare har en tydlig framåtriktning som är närvarande och tror på sina elever och ger dem rätta förutsättningarna för att lyckas. Läraren engagerar sig över linje-gränser och skapar nya traditioner som får skolan att växa. Han utvecklar ständigt sin undervisning och kommer med konstruktiv feedback. En värdig vinnare som är en stabil brygga till andra lärare via ett starkt nätverk. Han bygger starka personliga relationer med alla elever och även till näringslivet och han har hunnit åstadkomma mycket på kort tid.” - Föreningen Ung Företagsamhet.

Donnergymnasiet har en entreprenöriell och kreativ själ
Björnander är stolt över att Donnergymnasiet, som är en liten och familjär skola, lyckats överträffa alla andra skolor i en så stor region som Göteborg. Han tydliggör att Donnergymnasiet har en entreprenöriell och kreativ själ, med både målmedvetna och engagerade elever och lärare.
– Vi har jobbat hårt med att, under alla år inkludera olika program, i entreprenörskapstankarna och att verkligen arbeta med kvalitet och nära våra elever. Vi vill att elever ska välja vår skola för de otroliga förutsättningarna de får av att studera hos oss.